Tuesday, September 28, 2010

コロンビアだいがくのいなり

にほんごのべんきょうはたいへんですね。まいにちわたしはにほんごをべんきょうします。でもだいじょうぶです、にほんのぶんかをすきですね。

For anyone who is also interested in Japanese culture, there is a lecture called "How the Sacred Foxes Came to Columbia: Anthropological Fieldwork, Synchronicity, and the Collecting Impulse."  It will be held on Thursday, September 30th at 6:00pm in Kent 403.  Here is the link if you want to find out more.  http://www.columbia.edu/cu/lweb/news/exhibitions/2010/20100920.sacred_foxes.html
これはくがつさんじゅうにちにごごろくじにです。

Related to this lecture is my first tourist site recommendation that everyone should visit in Japan:  The Fushimi Inari Shrine (伏見稲荷大社).  It is a shrine that worships the Sacred Fox and very easy to get to from Kyoto.  わたしはごがつにあちらへいきました。あちらのせんぼんとりいはゆうめいです。せんぼんとりいはほんとうにすばらしいです。


じゃ、またね。

dodo

5 comments:

  1. そうですか。
    あなたはにほんごはなします。 わたしはあなたのにほんごわかりません! わたしはまにちべんきょします。

    じゃあまたあした!

    ReplyDelete
  2. こんばんは!きょうはどうですか。いまわわたしべんきょうします。きょうはいちじにねます。あしたはかようびです。じゃまたあした!

    ReplyDelete
  3. おはよう! 

    I missed it!!!
    もくようびわたしは、やすみました。New Jerseyいきました。(I was sick)


    じゃあまたあした。

    ReplyDelete
  4. ああ、きょうとはほんとうにきれいです。にねんまえにきょうとにいきました。でも、伏見稲荷大社にいきませんでした。

    ReplyDelete
  5. そうですね。

    いつに にほんごから かえりますか。

    ReplyDelete